Opravdu NLP funguje?

NLP techniky fungují vždycky, pokud jste v pozici příčiny (pozice Tvůrce) a ne následku (pozice Oběti), a pokud jste ochotni se měnit pozitivním způsobem.

Mnoho problémů má v sobě obsažen pozitivní druhotný zisk.

Co to je ten pozitivní druhotný zisk?

Pozitivní druhotný zisk znamená, že sice si vytváříte problém za pomocí svého negativního chování, ale podvědomí je spokojené, protože na podvědomé úrovni je uspokojována nějaká vaše důležitá potřeba. Např. kuřáci kouří, protože na podvědomé úrovni jim to přináší pocit klidu, je to pro ně způsob, jak se vyrovnat se stresem nebo mají pocit, že jsou součástí skupiny, že jsou přijímáni druhými kuřáky, protože mají něco společného.

Starší žena, která si vytvoří psychosomatickou nemoc, na vědomé úrovni tvrdí, že se chce uzdravit, ale na podvědomé úrovni je uspokojována její podvědomá potřeba po pozornosti a soucitu. Pokaždé, když je nemocná, jde do nemocnice, kde se o ni starají druzí lidé a také ji chodí navštěvovat její děti, které by jinak neviděla.

Má taková žena šanci na to, že se uzdraví? Ano, pokud si uvědomí, že její nemoc jí něco pozitivního přináší, že je to únik ze života, který se jí nelíbí. Bude mít velkou šanci na to se uzdravit, pokud se naučí uspokojovat potřeby svého podvědomí pozitivním způsobem. Celý příspěvek

5 kroků, jak se spolehlivě naprogramovat na úspěch

Je možné se spolehlivě, rychle a efektivně naprogramovat na úspěch?
Díky mým koučovacím zkušenostem tvrdím, že ano.
Použijte následujících 5 kroků, které vás k cíli určitě dovedou.

1. Zaměření – Vytrénujte svůj mozek, aby byl schopen se pevně zaměřovat na cíl, na to, čeho chcete dosáhnout. Mnoho lidí se zaměřuje na to, co nechtějí, a potom se diví, že v životě dostávají to, co nechtějí. Nebuďte jako oni. Vyberte si svůj cíl, zvolte jednu efektivní cestu, odstraňte fyzické a mentální překážky a po té cestě běžte.

Klíčovým slovem je „JEDNA“ cesta. Pokud si myslíte, že můžete efektivně pracovat na více cílech najednou (multitasking), potom si dovolím tvrdit, že tak účinné to není. Ve skutečnosti nic takového jako multitasking neexistuje. Lidé se dokážou soustředit jenom na jednu věc, a pokud pracují na několika věcech, potom střídají svoji pozornost v krátkých intervalech. Jenomže střídání pozornosti spotřebovává hodně energie, a to se odráží i na dosažených výsledcích.

Chcete dosáhnout skvělých výsledků v co nejkratším čase? Multitasking rozhodně není tou správnou cestou. Vzpomeňte si na dobu, kdy jste pracovali na více věcech najednou… Jakých výsledků jste dosáhli? Pravděpodobně průměrných nebo dokonce podprůměrných. To není úspěch. Úspěch spočívá v osobní skvělosti a tam patří i dokonalé zaměření. V NLP koučinku používáme techniky na vytvoření laserového zaměření na cíl a nastavení vnitřní motivace k následování akčního plánu. Celý příspěvek

Jak v NLP zpracovat neužitečné negativní emoce

Po desetiletí v psychologii panoval mýtus (a někteří psychologové jsou o tom stále přesvědčeni), že když vás přepadne negativní emoce, je nejlepší ji plně prožít např. tím, že se vyvztekáte, vybijete se do polštáře nebo do boxovacího pytle, něco rozbijete nebo se na někoho vyřvete.

Teď už se ví, že tato strategie není úplně užitečná, protože touto strategií se uvádí do chodu tzv. „samonaštvávací“ mechanizmus – nejnovější psychologické studie dokazují, že člověk, který si „dovolí“ svoji emoci plně prožít a procítit, bude ji cítit mnohem déle s porovnáním s člověkem, který se naučil se svými emocemi efektivně pracovat.

Nejlepší je samozřejmě prevence

Doporučuje se, zbavit se negativních emočních bloků, abyste je nemuseli tahat všude s sebou ve svém podvědomí, a aby vám naprosto nevinné podměty – vizuální, sluchové nebo kinestetické vjemy, které se dostávají do vaší nervové soustavy – automaticky nezpůsobovaly negativní emoce.

To nám v NLP umožňují techniky časových os, kdy se vracíme nad první událost, kdy jste cítili negativní emoci a z nadhledu pozitivně manipulujeme s uložením této vzpomínky a tím změníme způsob jejího uložení v nervové soustavě – její zakódování a váš Gestalt se již nebude spouštět jako kdysi a vy budete např. klidní v situacích, které vás dříve vztekem „rozpalovaly do běla.“

A co ještě můžete udělat, když vás „přepadnou“ negativní emoce?

Celý příspěvek